Jak wyróżnić się na targach?
Twoja firma zamierza uczestniczyć w targach? Warto zastanowić się, jak wyróżnić stoisko targowe, by osiągnąć sukces. Dobra lokalizacja może pomóc, ale z pewnością nie jest najważniejsza. Warto pamiętać, że targi służą przede wszystkim zwiększeniu świadomości marki, wzmocnieniu relacji z dotychczasowymi klientami i zwróceniu uwagi nowych. To także czas wzmożonej konkurencji i okazja do zapoznania się z najnowszymi trendami w branży. Dowiedz się, jak wyróżnić się na targach, by skutecznie realizować założone cele.
Jak wyróżnić stoisko targowe, czyli odpowiedni projekt
Decydując się na udział w targach, warto stworzyć przestrzeń przyjazną dla klientów. Ograniczona powierzchnia stoiska targowego w żadnym wypadku nie powinna oznaczać mniejszego wysiłku włożonego w projekt, dlatego przygotuj strategię działania. Określ cel udziału w targach i zadbaj o kompetentną obsługę, która przez kilka dni będzie wizytówką Twojej firmy - dotyczy to zarówno znajomości kwestii technicznych na temat oferty jak i umiejętności nawiązywania kontaktu.
Jeśli nie wiesz, jak wyróżnić stoisko targowe, pamiętaj o kilku podstawowych kwestiach:
- stoiska targowe powinny być estetyczne i solidnie wykonane - pierwsze wrażenie jest kluczowe dla zainteresowania potencjalnych klientów.
- Zadbaj o odpowiednią i atrakcyjną wizualnie ekspozycję tylko wybranych produktów (w myśl zasady: co za dużo, to niezdrowo), ale nie zapominaj także o bezpośrednim kontakcie z klientem. Dopiero połączenie tych dwóch elementów wpłynie na sukces Twojego stoiska targowego.
- Dostosuj stoisko targowe do tego, w jaki sposób ma być postrzegana Twoja firma. Nowoczesne rozwiązania sprawdzą się, jeśli chcesz być ekspertem w branży. Z kolei wybierając ekologiczne materiały czy technologie, pokazujesz, że naprawdę dbasz o środowisko.
- Jeśli jest to możliwe, podziel stoisko targowe na kilka mniejszych, jasno wyznaczonych, stref. To może być na przykład strefa do rozmów z klientami, z nowościami lub bestsellerami z oferty oraz z materiałami reklamowymi.
Stoisko przyciągające wzrok jest ważne, ale jak wyróżnić się na targach w inny sposób? Jak wskazuje serwis SprawnyMarketing.pl gadżety przyciągają około 29% uczestników targów. Warto więc zadbać o interesujące gadżety reklamowe, bezpośrednio nawiązujące do Twojej oferty.
Jak skutecznie wyróżnić się na targach?
Wiesz już jak wyróżnić stoisko targowe, ale zadbaj też o to, by klienci wiedzieli, że uczestniczysz w danym wydarzeniu. Nawet najlepsze stoisko nie pomoże, jeśli zabraknie odwiedzających. Poinformuj o swojej obecności media społecznościowe i zadbaj o szeroki zasięg. Targi to również doskonała okazja na spotkania z klientami, na które zwykle nie ma czasu oraz wzmocnienie istniejących już relacji. Jednocześnie nie zapominaj o tym, by uważnie obserwować działania konkurencji. W ten sposób dowiesz się, jakie mają plany na przyszłość oraz jak inaczej można wyróżnić się na targach.