Informujemy, że ze względu na awarię techniczną czas wysyłki zamówień może ulec wydłużeniu

Uwaga!

Twoja przeglądarka aktualnie nie jest dostępna. Przepraszamy

Reklama zewnętrzna to skuteczny sposób na dotarcie do dużej i zróżnicowanej grupy odbiorców. To także proste rozwiązanie na oswajanie klientów z marką i budowanie świadomości wśród konsumentów. Każdy przedsiębiorca chce, by jego firma była jak najbardziej znana, ponieważ dzięki temu zyskuje nowych klientów i rozwija swoje przedsiębiorstwo. Dowiedz się, czym jest reklama outdoorowa, jakie są jej rodzaje. Poznaj też minusy i plusy takiej formy promocji towarów.
 

Czym dokładnie jest reklama zewnętrzna?

Reklama outdoor to zewnętrzna komunikacja marketingowa. To wszystkie elementy, które widzisz, gdy wychodzisz z domu. Zwykle umieszcza się je w miejscach publicznych, gdzie ruch jest największy. Są to m.in. często uczęszczane ulice, ścieżki rowerowe czy chodniki. Reklama outdoorowa, żeby była skuteczna, musi być widoczna. Nawet najlepsze komunikaty marketingowe umieszczone w złym miejscu nie przyniosą żadnych korzyści. A nie o to przecież chodzi. Celem reklamy zewnętrznej jest dotarcie do maksymalnej ilości osób. Nawet do tych, którzy starają się unikać przekazów reklamowych. 
 

Jakie są rodzaje reklamy zewnętrznej? 

Skoro już wiesz, co to jest reklama zewnętrzna, to kilka słów o tym, jakie są jej rodzaje. Dzisiaj systemy prezentacji reklamy są różne, a ich liczba rośnie z roku na rok. Oto najczęściej spotykane rodzaje nośników reklam:

  • billboardy — najbardziej znana forma reklamy. Może być osobną konstrukcją lub znajdować się na ścianach budynków. Mają dużą powierzchnię i są zauważalne z daleka;
  • plakaty — w różnej wielkości i kształtach. Przyklejane zazwyczaj na słupach informacyjnych czy w środkach komunikacji publicznej;
  • banery — reklama o dużych rozmiarach drukowana na papierze bądź siatce PCV;
  • mobil — tę formę można swobodnie transportować, bo znajduje się na platformie lub przyczepie ciągniętej przez samochód. Może mieć postać plakatu, baneru lub billboardu. Zazwyczaj towarzyszy jej reklama dźwiękowa;
  • citylight — plakat w gablocie, który jest podświetlony. Citylighty często można spotkać na przystankach autobusowych;
  • sandwich — dwustronne tablice reklamowe umieszczana głównie na słupach oświetleniowych. Jest to plakat przyklejany na tekturę;
  • car wrapping — reklamy zewnętrzne umieszczane na pojazdach. Zarówno na samochodach osobowych, jak i autobusach czy tramwajach;
  • infoscreen — to nowoczesne formy reklamy zewnętrznej w postaci płaskich ekranów;
  • oklejanie witryn — witryny okleja się folią, dzięki której możliwa jest reklama, ale też zakrycie tego, co dzieje się w środku.

Jak widzisz reklama outdoor to tak naprawdę różne rodzaje komunikacji marketingowej. Od plakatów, które dobrze znasz, przez stojaki zewnętrzne aż po infoscreeny. Oczywiście ma to związek z rozwojem technologicznym, który wpływa również na świat reklamy. Rynek stara się dostosować artykuły do promocji towarów do czasów, w których żyją konsumenci. Zadaniem firmy jest dobór reklamy zewnętrznej do grupy docelowej oraz samego celu działań marketingowych.
 

Jakie zalety ma reklama zewnętrzna?

Reklama zewnętrzna ma wiele zalet, które trzeba jednak umiejętnie wykorzystać w planowanych działaniach marketingowych. Najważniejszą z nich jest to, że trafia do ogromnej liczby osób. Zazwyczaj ma łatwy i zrozumiały przekaz, co powoduje, że wystarczy, że rzucisz okiem i już wiesz, o co chodzi. Reklama zewnętrzna firmy jest też powszechna. Ten sam plakat znajduje się w wielu miejscach przez dłuższy czas. To powoduje, że na długo pozostaje w pamięci odbiorców. Za którymś razem, jak spojrzysz na tę samą reklamę, to już wiesz, czego dotyczy – to też zwiększa szansę, że konsument, robiąc zakupy, wybierze właśnie ten konkretny produkt, bo go kojarzy. Jest tak, prawda?
 

Wady reklamy outdoorowej – czy w ogóle jakieś są?

Wady reklamy zewnętrznej to głównie zanieczyszczenie wizualne, czyli ingerencja w krajobraz. Świadoma firma, która chce trafić także do odbiorców o wysokich oczekiwaniach, powinna zadbać o estetyczną reklamę oraz jej ekspozycję – tak by wpasowała się w otoczenie, nie tworząc wizualnego chaosu.

Tego typu reklamy w pobliżu dróg mogą również rozpraszać kierowców, przez co częściej może dochodzić do wypadków. Reklamy wideo mogą również być uciążliwe dla mieszkańców pobliskich budynków. Wynika to z tego, że do mieszkań ciągle dociera sztuczne światło, nawet w nocy, a to przeszkadza w odpoczynku.
 

Podsumowanie

Świadomie zaprojektowana i przemyślana reklama zewnętrzna pozwala dotrzeć do ogromnej liczby odbiorców – bez narażania się na krytykę coraz bardziej wymagających odbiorców oraz uczestników życia publicznego. Jak każde rozwiązanie stosowane w marketingu reklama outdoorowa również ma swoje plusy i minusy. Nadal jednak jest jednym ze skuteczniejszych sposobów na dotarcie do różnych grup odbiorców – także tych, które w mniejszym stopniu korzystają z internetu.

Zamknij menu

Pokaż produkty
Przesuń w górę