Obecnie większość konsumentów dokonuje zakupów w nowoczesnej formie, czyli online. Czy elektroniczne etykiety cenowe pozwolą usprawnić tradycyjne zakupy i zatrzymać klienta na dłużej? Właściciele sklepów stacjonarnych i ich menedżerowie stale szukają nowych sposobów na poprawę obsługi, pamiętając jednocześnie o optymalizacji kosztów. Zwrot w kierunku nowoczesnych rozwiązań to ukłon w stronę odbiorców, którzy oczekują szybkiego i sprawnego przekazu informacji. Czy elektroniczne cenówki staną się wkrótce nowym standardem?

Czym są elektroniczne etykiety cenowe?

Mogłoby się wydawać, że elektroniczne etykiety cenowe nie są niczym nadzwyczajnym. Zastanów się jednak, czy jako konsument nie doceniłbyś przejrzystych i nowoczesnych rozwiązań? Aktualna cena, co do której możesz mieć pewność w ciekawej oprawie graficznej? Bez wątpienia godne zaufania.
Z technicznego punktu widzenia cenówki elektroniczne to po prostu cyfrowa forma wyświetlania aktualnej ceny za dany towar, którą można zmienić w dowolnym momencie. Zapewnia to dużą elastyczność i możliwość szybkiego przekazu informacji o promocji czy aktualnym stanie magazynu. Zastanów się, ile razy będąc w sklepie spożywczym cena widniejąca na półce, nie zgadzała się z tą podaną przy kasie? Pojawiła się frustracja i niezadowolenie z obsługi? Bez wątpienia.

Jak działają cenówki elektroniczne?

Należy pamiętać, że wyświetlane elektroniczne etykiety cenowe są efektem całego procesu zarządzania systemem optymalizacyjnym. Nowoczesne rozwiązania pozwalają na błyskawiczny, bezprzewodowy transfer danych. To także sposób na zmniejszenie kosztów związanych z zatrudnieniem pracowników do ręcznej zmiany cen.
Nowoczesna infrastruktura umożliwia łatwe połączenie elektronicznych cenówek z całym systemem informatycznym placówki. Możesz również wprowadzić liczne funkcje ułatwiające zarządzanie grupami produktów, co pozwala uniknąć błędów synchronizacji cen w sieci sklepów - lub zlecić to technicznemu pracownikowi.

Elektroniczne etykiety cenowe i ich korzyści

Przystosowanie sklepu stacjonarnego pod elektroniczny system etykiet cenowych to nie tylko dużo mniejsze koszty i możliwość szybkiej reakcji na zmiany. Przede wszystkim jest to ukłon w stronę odbiorcy, który dzięki eleganckiemu designowi dużo lepiej postrzega placówkę. Wspomnieliśmy już, że większość dzisiejszych konsumentów kupuję produkty przez internet. Dlaczego? Bo jest to szybkie i wygodne. Jednocześnie klient wie, że cena końcowa nie ulegnie zmianie.
W podobny sposób działają elektroniczne cenówki, gdyż zapewniają one wszystkie wyżej wymienione zalety. Kłótnia przy kasie o końcową cenę na paragonie? Nie, dziękuję. Wolę sklep stacjonarny, gdzie są elektroniczne etykiety cenowe i brak możliwości popełnienia pomyłki.

Elektroniczne cenówki to krok w przyszłość

Jeśli zastanawiasz się nad usprawnieniem obsługi klienta przy jednoczesnym zmniejszeniu nakładu pracy, nie możesz pominąć cenówek elektronicznych. Dzisiejszy konsument jest wymagający, ponieważ może zakupić dany towar w wielu sklepach - nie tylko w Twoim. Elektroniczne etykiety cenowe pozwalają na sprawniejszy przekaz informacji, a nawet personalizację reklamy. Klient wie, ile zapłaci i skąd pochodzi dany towar oraz czy warto kupić go właśnie u Ciebie.

Zamknij menu
Przesuń w górę