Czarno-białą kolorystyką oddajemy hołd ofiarom tragicznej powodzi, która dotknęła nasz kraj oraz kraje sąsiednie.

Procesy logistyczne są niemożliwe bez dobrze zaopatrzonych magazynów. To, jakie jest wyposażenie magazynu, zależy od wielu czynników. Przekonaj się, co powinno znajdować się w każdym magazynie oraz w jakie dodatkowe akcesoria warto się wyposażyć, aby praca przebiegała sprawnie i bezpiecznie. 
 

Jak wyposażyć magazyn sklepu – podstawy

Organizacja magazynu sklepu internetowego lub stacjonarnego ma ogromny wpływ na właściwy przebieg pracy oraz bezproblemowe funkcjonowanie. Jak więc wyposażyć magazyn sklepu? Przede wszystkim warto zainwestować w wytrzymałe i stabilne regały magazynowe. Antresole, półki czy regały wspornikowe różnią się wielkością i przeznaczeniem do przechowywania różnego rodzaju materiałów, co ułatwia dopasowania produktu do indywidualnych potrzeb. Meble biurowe i warsztatowe powinny być odporne na uszkodzenia mechaniczne i dobrze znosić duże obciążenia. 

Przydadzą się także stoły robocze do pakowania. Takie stanowiska usprawniają prace pakowacza, a dodatkowe kółka umożliwiają zmianę miejsca pracy w każdym momencie. Nadstawki i pojemniki magazynowe to kolejne wyposażenie magazynu, które pozwala dobrze zorganizować przestrzeń. To sposób na wygodne przechowywanie towarów, co wpływa na porządek na regałowych półkach. Podstawowe wyposażenie magazynu to również drabiny, które zapewniają bezpieczeństwo i wygodę dla pracowników. Najczęściej wybierane są drabiny podestowe i wolnostojące, które są bardzo stabilne, a jednocześnie lekkie.
 

Jakie dodatkowe wyposażenie magazynowe wybrać?

To, jakie akcesoria magazynowe warto wybierać, jest zależne od specyfiki danej działalności. Sklepy prowadzące sprzedaż wysyłkową muszą zaopatrzyć się w dodatkowe produkty i narzędzia umożliwiające pakowanie przesyłek. Akcesoria do tego typu magazynu sklepowego powinny obejmować m.in.:
 
  • taśmy do pakowania,
  • zapinki metalowe lub plastikowe,
  • etykiety i naklejki,
  • kartony,
  • wypełniacze.


Zarówno w sklepach online, jak i punktach stacjonarnych przydatnym wyposażeniem magazynu będą różnego rodzaju artykuły biurowe. Powinny znaleźć się w części biurowej magazynu, gdzie pracują osoby zarządzające działaniem magazynu. Tam przydadzą się biurka, krzesła i standardowe akcesoria do biura. Wyposażenie magazynowe w części roboczej czy biurowej obejmuje również różnego rodzaju miarki, wagi (platformowe, paletowe czy precyzyjne), a także nożyce robocze i noże do kartonu, folii czy taśmy spinającej. 

 

W co jeszcze powinien być wyposażony magazyn

Niektóre magazyny warto wyposażyć w specjalne wózki transportowe i magazynowe. Nie są to niezbędne, ale na pewno przydatne akcesoria magazynowe, szczególnie jeśli masz do czynienia z ciężkimi gabarytami i wysokimi regałami. Wybór odpowiedniego wózka zależy też od wielkości magazynu oraz sposobu przechowywania towaru. Warto też pamiętać, że samo posiadanie wózka magazynowego nie ułatwi pracy – do operowania sprzętem potrzebni są wykwalifikowani pracownicy z odpowiednimi uprawnieniami. Na dodatkowe wyposażenie magazynowe składają się również przyczepy przemysłowe, czyli niepozorne platformy o udźwigu nawet do 8 ton
 

Podsumowanie

Dobrze wyposażony magazyn to podstawa sprawnego działania sklepu. Jeśli chcesz w pełni zadbać o potrzeby klienta, możesz zaopatrzyć się również w reklamowe artykuły do promocji towarów. Pomogą Ci one przykuć uwagę klienta i poinformować go o atrakcyjności Twojej oferty. Podstawowe wyposażenie magazynów połączone z odpowiednio wyeksponowaną ofertą w sklepie stacjonarnym to gwarancja sukcesu. Dlatego właśnie warto zainwestować w wysokiej jakości, wytrzymałe i estetyczne akcesoria od VKF Renzel. 
Zamknij menu
Przesuń w górę