Roll-up - wymiary, nadruk, kaseta - ma przykuć uwagę przechodzących obok osób. Powinien zainteresować produktem i usługami, które reklamuje. Pomaga w tym dobrze dobrana grafika, zdjęcia, fonty, kolorystyka i hasła. Jednak właściwe zaprojektowanie tego narzędzia, wymaga analizy potrzeb i oczekiwań oraz wiedzy technicznej i marketingowej. Co powinien zawierać projekt graficzny roll-upa, aby spełnił swoją funkcję?

 

Do czego służą roll-upy?


Artykuły do promocji towarów umożliwiają wybór zróżnicowanych form reklamy. Szczególną popularnością od lat cieszą się stojaki reklamowe, w tym stojaki banerowe, czyli między innymi roll-upy. Użytkownicy cenią ich uniwersalność oraz wyjątkowo prostą obsługę. Dzięki łatwości montażu idealnie sprawdzają się jako przenośna reklama wykorzystywana na targach, konferencjach, szkoleniach, warsztatach, imprezach tematycznych i eventach na świeżym powietrzu. Ustawia się je też podczas akcji promocyjnych i w restauracjach.

W zależności od treści pełnią funkcję dekoracyjną lub informacyjną. Zazwyczaj zawierają hasło lub slogan, przyciągające uwagę grafiki oraz dane na temat firmy, która wykorzystuje je do budowania świadomości marki. Właściwie zaprojektowane przekazują założenia i cele, przyciągają uwagę i zapadają w pamięć potencjalnym klientom. Projekt roll-upu powinien być dostosowany do branży i miejsca, w którym stanie. Musi mieć określony format, profesjonalny nadruk, który przekaże najważniejsze informacje o Twojej firmie.

 

Roll-up i standardowe wymiary


Pierwszym krokiem, zanim zastanowimy się nad samą treścią nadruku, jest wybranie odpowiedniego rozmiaru stojaka. W końcu będzie on też decydował o łatwości transportu reklamy, co trzeba uwzględnić, jeśli planujesz promocję firmy w wielu lokalizacjach. Zróżnicowane wymiary roll-upów to ułatwienie w wyborze banera dostosowanego do okoliczności. Warto jednak pamiętać, że wpływają też na projekt graficzny roll-upa.

Najbardziej popularne wymiary roll-upów to 85 × 200 cm, 100 × 200 cm, 120 × 200 cm czy 150 × 200 cm. Powierzchnia i kształt determinują rozmieszczenie informacji na banerze. Jak przygotować efektywny projekt? Jak sprawdzić, czy baner wykonany zostanie zgodnie z wytycznymi? Musisz zdecydować, do kogo jest on skierowany, a zamawiając projekt, zastanów się, jaki chcesz uzyskać efekt.

 

Roll-up - projekt, czyli od czego zacząć?


Przygotowując projekt banera, musisz zwrócić uwagę na kilka istotnych aspektów. Poza podziałem powierzchni względem ważności przekazywanych informacji istotna jest również odległość banera od odbiorcy. Musisz uwzględnić wielkość, grubość i kolor czcionki oraz wyrazistość grafik, aby był on czytelny i przez to skuteczny. Nie umieszczaj też zbyt wiele tekstu na roll-upie, gdyż ma on jedynie przyciągnąć potencjalnego klienta do stoiska. Projektując baner, pamiętaj, aby najważniejsze dane, jak logo czy slogan, umieścić na górze, a pozostałe jak dane kontaktowe, adres strony internetowej czy adres mailowy na dole. Zanim oddasz projekt do druku, upewnij się, czy:

- napisy są czytelne i jasne,
- rozmiar czcionki jest odpowiedni,
- grafika z logotypem przyciąga uwagę żywymi kolorami,
- obszar podzielono na dwie strefy: górną i dolną, a istotne informacje znajdują się co najmniej na wysokości wzroku,
- przystosowano treść do Twojej grupy odbiorców,
- uwzględniono CTA, czyli zachęcono do kontaktu, odwiedzenia strony internetowej itp.,
- na banerze znajdują się aktualne dane kontaktowe firmy.

Nadruk na wkładzie frontlite sprawdzi się w pomieszczeniach, gdzie światło jest rozproszone. Delikatna struktura materiału sprawia, że wydruk wygląda realistycznie i wyróżnia się żywymi kolorami. Zadbaj o kolorystykę (użyj 3 pasujące do siebie kolory), spójność projektu z innymi materiałami reklamowymi i przygotowanie pliku do druku. Roll-up z projektem jest ważnym elementem identyfikacji wizualnej Twojej firmy, więc musi być dopracowany. Stanowi część budowania wizerunku, dlatego specyfikacja oraz zawartość muszą być dobrze przemyślane. Estetyczny projekt, przygotowany w odpowiednim programie graficznym, pomoże zadbać o rozpoznawalność marki. Łatwy do złożenia stojak, ustawiony w widocznym miejscu podczas imprezy czy eventu, to inwestycja, która bardzo szybko się zwróci.

 

Projekt roll-up - nowoczesna i unikalna reklama


Roll-up ma wzbudzić zainteresowanie, zachęcić do poszukiwania informacji na temat firmy. Wykorzystywany jest w wielu miejscach, dlatego powinien być wykonany z wytrzymałych na czynniki zewnętrzne materiałów. Chcesz się wyróżnić? Dostarczyć najważniejszych informacji o przedsiębiorstwie i zadbać o wizerunek Twojej firmy? Zamów projekt roll-upu u doświadczonego wykonawcy. Postaw na wiedzę i zaplecze techniczne, a będziesz zadowolony z efektu. Firma projektująca reklamę powinna umożliwić wprowadzenie poprawki, zadba o efektywność projektu i terminową realizację zlecenia. Wybierz kasetę, sposób montażu i wielkość banera, a szybko sprawdzisz, czy jest to rozwiązanie dla Ciebie.
Zamknij menu
Przesuń w górę