W ostatnich latach obserwujemy trend rosnącej świadomości ekologicznej społeczeństwa. Nic więc dziwnego w tym, że eko gadżety są rozwiązaniem, po które coraz chętniej sięga branża marketingowa. Co sprawia, że ekologiczne gadżety reklamowe stały się takim fenomenem i dlaczego warto się na nie zdecydować? Poznaj odpowiedzi na te pytania i przekonaj się, jakie eko gadżety zasługują na szczególną uwagę.
Dlaczego warto wykorzystywać eko gadżety?
Przedsiębiorcy zastanawiający się nad zmianą swoich dotychczasowych promocyjnych drobiazgów na gadżety reklamowe eko, często obawiają się, czy ta modyfikacja się opłaci. Obawy te są jednak bezzasadne. Istnieje szereg powodów, które sprawiają, że przejście na eko gadżety jest strzałem w dziesiątkę. Poniżej znajdziesz kilka z nich.
Pozytywny wizerunek firmy
Odpowiedzialność za ochronę środowiska powoli staje się standardem. Do zbudowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa nie wystarcza już odpowiednia jakość oferowanych produktów czy świadczonych usług. Trzeba umieć się również zaprezentować się jako świadoma organizacja, która dba o dobro planety.
Oczywiście nie każda firma jest w stanie przeznaczać ogromne środki na ten cel. Klienci doceniają również pozornie małe gesty, takie jak eko gadżety zastępujące ich nieprzyjazne środowisku odpowiedniki. Tego rodzaju posunięcie zaskarbi sobie sympatię ludzi i utwierdzi ich w przekonaniu, że podjęli dobrą decyzję, obdarzając daną firmę zaufaniem.
(Prawie) darmowa reklama
W dobie hashtagów na portalach społecznościowych popularność można zdobyć w zastraszającym tempie, szczególnie wśród ludzi młodszych. W tym kontekście gadżety reklamowe eko wydają się wyjątkowo trafnym rozwiązaniem. Kilka odpowiednio oznaczonych zdjęć wykonanych przez posiadaczy gadżetów będących pod wrażeniem działalności firmy na rzecz środowiska i liczba potencjalnych nowych klientów rośnie ekspresowo.
Utrwalenie marki w świadomości klienta
Zazwyczaj gadżety reklamowe oferowane przez firmy kojarzą się ludziom z niską jakością i niestety nie spełniają swojej promocyjnej roli. Ekologiczne gadżety reklamowe wiążą się z wyższym kunsztem wykonania, mogą być wykorzystywane wielokrotnie, a wbrew temu co by się mogło wydawać, istnieje możliwość zamieszczenia na nich loga firmy. Wyeksponuj także informację o ich ekologicznej naturze. Dzięki temu, gadżety eko towarzyszą ludziom dłużej i przypominają im o reprezentowanej marce oraz jej wartościach.
Jakie powinny być gadżety eko?
Każda firma podejmująca się korzystania z gadżetów reklamowych eko musi pamiętać o tym, jakie wymagania powinny spełniać. Należą do nich:
- jakość wykonania,
- brak szkodliwego wpływu na środowisko,
- uniwersalność.
Wydaje się, że kwestia jakości wykonania jest oczywista – eko gadżety powinny być odpowiednio solidne i trwałe tak, by służyły klientom jak najdłużej. Jeśli chodzi o nieszkodliwość ekologiczną, to szczególnie warto zwrócić uwagę na ich zdolność do biodegradacji. Ostatnim z wymienionych aspektów jest uniwersalność dzięki właściwemu doborowi promocyjnego asortymentu możliwe jest zadowolenie maksymalnie szerokiego grona odbiorców. Każdemu przecież może przydać się dobry długopis, który przy okazji nie zaśmieci otoczenia.
Jakie eko gadżety wybrać?
Wybór tego rodzaju produktów na rynku jest obecnie dość duży. Jeśli jednak dbasz o zadowolenie klienta, to pamiętaj o tym, aby eko gadżety spełniały najwyższe standardy. Dopiero wtedy następuje selekcja produktów w zależności od potrzeb firmy.
Do omawianego tematu można podejść w sposób dość tradycyjny i zdecydować się na jedno z powszechnie znanych i lubianych rozwiązań, do których należą m.in.:
- kubek do kawy,
- torba bawełniana,
- długopis,
- szczelna puszka do napojów.
Zwolennikom nieco mniej klasycznych gadżetów eko polecamy np. sadzonkę w estetycznej, drewnianej kostce, która w jeszcze bardziej czytelny sposób licuje z ekologicznym przesłaniem firmy.
Podsumowanie
Eko gadżety stanowią alternatywę dla standardowych dodatków. Wpływają pozytywnie na odbiór firmy, jej rozgłos i oczywiście na środowisko. Ekologiczne gadżety reklamowe dzięki swej wysokiej jakości i różnorodności cieszą dłużej klientów firm oraz sprawiają, że z chęcią kontynuują oni swoją współpracę z daną marką.