Wyposażenie apteki powinno umożliwić przechowywanie leków i preparatów medycznych w aseptycznych i higienicznych warunkach. Jednak poza stołami i szafami ekspedycyjnymi, magazynowymi, lodówkami i szafami chłodniczymi przydadzą się też rozwiązania, które będą wspierały sprzedaż i zachęcą do regularnego odwiedzania placówki.
Artykuły do promocji towarów ułatwiają ekspozycję oferowanych klientom produktów, a także dają łatwiejszy dostęp do informacji o proponowanych lekach. Wyposażenie apteki dobierane jest do jej wielkości oraz typu oraz do rodzaju asortymentu. Dzięki temu wpływa korzystanie na poruszanie się po pomieszczeniu, znalezienie produktów, jak i na samo dokonanie zakupów. Jak wyposażyć aptekę, aby przynosiła zyski i cieszyła się zainteresowaniem odwiedzających?
Apteka obecna jest dziś na każdym osiedlu w większym mieście oraz w mniejszych miejscowościach. Jest to placówka ochrony zdrowia zajmująca się sprzedażą i sporządzaniem produktów medycznych i leków. Zazwyczaj jest również cennym źródłem informacji o tego typu artykułach i aktualnych promocjach cenowych. Wyróżnia się trzy podstawowe rodzaje aptek, co wpływa również na ich wyposażenie:
- apteki ogólnodostępne – z których korzystamy najczęściej,
- apteki szpitalne – ich rolą jest zaopatrywanie szpitali, placówek leczniczych, często również realizują świadczenia zdrowotne,
- apteki zakładowe – dostarczają produkty i wyroby lecznice do placówek utworzonych przez ministerstwa, a także gabinetów lekarskich, pracowni czy izb chorych.
Wyposażenie apteki szpitalnej może różnić się więc od mebli i akcesoriów dostępnych w aptece ogólnodostępnej. Jednak wszystkie wymagają estetycznych i funkcjonalnych rozwiązań, które będą podstawą sprzedaży.
Jednym z podstawowych elementów wyposażenia apteki są stojaki reklamowe, które występują w wielu kształtach i formach. Wykonane z tworzywa sztucznego, folii PCV i szkła akrylowego pomagają eksponować informacje na temat nowości, aktualnych obniżek i akcji promocyjnych. Dostępne są w kilku rozmiarach, dzięki czemu można postawić je na biurku/ladzie, na stoliku, na podłodze na terenie apteki, przed nią lub na dworze, a część nadaje się do powieszenia lub przymocowania do ściany. Polecamy przede wszystkim:
- stojak akrylowy na prospekty – zmieści dużą ilość materiałów,
- stojaki na ulotki – w kilku rozmiarach, proste i półokrągłe idealne na ladę,
- stojaki informacyjne – wyższe lub niższe, tradycyjne lub cyfrowe, idealne do oznaczania cen i przykuwania wzroku do promocji, stojaki plakatowe (wodoszczelne), roll-upy,
- wodoodporny potykacz – ciekawa forma informowania o aktualnych promocjach, wyprzedażach, zachęca do wejścia do apteki.
Przedsiębiorstwa jak VKF Renzel oferują też możliwość zaprojektowania indywidualnego prezentera, dzięki czemu apteka zyska skrojony na miarę potrzeb artykuł promocyjny.
Poza stojakami i potykaczami warto inwestować również w inne akcesoria, które ułatwią organizację sprzedawanych produktów. Przydadzą się do tego między innymi:
- pojemniki na mniejsze artykuły, które można ustawić blisko kasy lub regałów,
- system paneli ściennych – idealny, gdy w aptece nie ma zbyt dużo miejsca na stojaki, praktyczne wieszaki na ulotki, prezentery na niewielkie produkty czy rozwiązania mobilne wspomogą sprzedaż,
- systemy porządkowania i oznaczania półek – systemy przegród regałowych, do lodówek, osłonki cenowe i oświetlenie regałów pomogą we właściwy sposób wyeksponować każdy produkt,
- wsporniki towarowe – podpórki stołowe, prezentery ladowe, systemy prezentacji towaru zwrócą uwagę klienta na eksponowany artykuł i zachęcą do jego zakupu,
- listwa cenowa – wyraźne oznaczenie cen to podstawa,
- ramki reklamowe z tworzywa, drewna lub aluminium do położenia przy ladzie, powieszenia na ścianie lub podwieszenia przy suficie, sprawdzą się również ramy LED.
W większej aptece nie może zabraknąć również koszy na zakupy. Sprawdzą się w placówkach, gdzie poza produktami medycznymi można zakupić kosmetyki i inne akcesoria higieniczne. Przy ladzie warto umieścić też bilonownicę.
Planując otwarcie nowej apteki lub zmianę i odświeżenie wyposażenia apteki już istniejącej, warto skorzystać z wytrzymałych artykułów do promocji towarów. Ułatwią one ekspozycję produktów znajdujących się na regałach, przy ladzie oraz za obsługującymi klientów farmaceutami. Ponieważ istotną rolą apteki, jest również informowanie pacjentów o dostępnych lekach, wprowadzanych na rynek nowościach, nie powinno zabraknąć również stojaków eksponujących ulotki i broszury, potykaczy i ramek ułatwiających wykorzystanie plakatów do reklam usług i towarów.
Stawiając na sprawdzone rozwiązania od doświadczonych firm zajmujących się dystrybucją tego typu artykułów, możemy mieć pewność, że sięgamy po sprzęt, który posłuży nam przez lata i stanie się fundamentem działania nowoczesnej apteki.
Artykuły do promocji towarów ułatwiają ekspozycję oferowanych klientom produktów, a także dają łatwiejszy dostęp do informacji o proponowanych lekach. Wyposażenie apteki dobierane jest do jej wielkości oraz typu oraz do rodzaju asortymentu. Dzięki temu wpływa korzystanie na poruszanie się po pomieszczeniu, znalezienie produktów, jak i na samo dokonanie zakupów. Jak wyposażyć aptekę, aby przynosiła zyski i cieszyła się zainteresowaniem odwiedzających?
Apteka a wyposażenie – najważniejsze informacje
Apteka obecna jest dziś na każdym osiedlu w większym mieście oraz w mniejszych miejscowościach. Jest to placówka ochrony zdrowia zajmująca się sprzedażą i sporządzaniem produktów medycznych i leków. Zazwyczaj jest również cennym źródłem informacji o tego typu artykułach i aktualnych promocjach cenowych. Wyróżnia się trzy podstawowe rodzaje aptek, co wpływa również na ich wyposażenie:
- apteki ogólnodostępne – z których korzystamy najczęściej,
- apteki szpitalne – ich rolą jest zaopatrywanie szpitali, placówek leczniczych, często również realizują świadczenia zdrowotne,
- apteki zakładowe – dostarczają produkty i wyroby lecznice do placówek utworzonych przez ministerstwa, a także gabinetów lekarskich, pracowni czy izb chorych.
Wyposażenie apteki szpitalnej może różnić się więc od mebli i akcesoriów dostępnych w aptece ogólnodostępnej. Jednak wszystkie wymagają estetycznych i funkcjonalnych rozwiązań, które będą podstawą sprzedaży.
Wyposażenie apteki – stojaki reklamowe
Jednym z podstawowych elementów wyposażenia apteki są stojaki reklamowe, które występują w wielu kształtach i formach. Wykonane z tworzywa sztucznego, folii PCV i szkła akrylowego pomagają eksponować informacje na temat nowości, aktualnych obniżek i akcji promocyjnych. Dostępne są w kilku rozmiarach, dzięki czemu można postawić je na biurku/ladzie, na stoliku, na podłodze na terenie apteki, przed nią lub na dworze, a część nadaje się do powieszenia lub przymocowania do ściany. Polecamy przede wszystkim:
- stojak akrylowy na prospekty – zmieści dużą ilość materiałów,
- stojaki na ulotki – w kilku rozmiarach, proste i półokrągłe idealne na ladę,
- stojaki informacyjne – wyższe lub niższe, tradycyjne lub cyfrowe, idealne do oznaczania cen i przykuwania wzroku do promocji, stojaki plakatowe (wodoszczelne), roll-upy,
- wodoodporny potykacz – ciekawa forma informowania o aktualnych promocjach, wyprzedażach, zachęca do wejścia do apteki.
Przedsiębiorstwa jak VKF Renzel oferują też możliwość zaprojektowania indywidualnego prezentera, dzięki czemu apteka zyska skrojony na miarę potrzeb artykuł promocyjny.
Informowanie o cenie i organizacja produktów
Poza stojakami i potykaczami warto inwestować również w inne akcesoria, które ułatwią organizację sprzedawanych produktów. Przydadzą się do tego między innymi:
- pojemniki na mniejsze artykuły, które można ustawić blisko kasy lub regałów,
- system paneli ściennych – idealny, gdy w aptece nie ma zbyt dużo miejsca na stojaki, praktyczne wieszaki na ulotki, prezentery na niewielkie produkty czy rozwiązania mobilne wspomogą sprzedaż,
- systemy porządkowania i oznaczania półek – systemy przegród regałowych, do lodówek, osłonki cenowe i oświetlenie regałów pomogą we właściwy sposób wyeksponować każdy produkt,
- wsporniki towarowe – podpórki stołowe, prezentery ladowe, systemy prezentacji towaru zwrócą uwagę klienta na eksponowany artykuł i zachęcą do jego zakupu,
- listwa cenowa – wyraźne oznaczenie cen to podstawa,
- ramki reklamowe z tworzywa, drewna lub aluminium do położenia przy ladzie, powieszenia na ścianie lub podwieszenia przy suficie, sprawdzą się również ramy LED.
W większej aptece nie może zabraknąć również koszy na zakupy. Sprawdzą się w placówkach, gdzie poza produktami medycznymi można zakupić kosmetyki i inne akcesoria higieniczne. Przy ladzie warto umieścić też bilonownicę.
Podsumowanie
Planując otwarcie nowej apteki lub zmianę i odświeżenie wyposażenia apteki już istniejącej, warto skorzystać z wytrzymałych artykułów do promocji towarów. Ułatwią one ekspozycję produktów znajdujących się na regałach, przy ladzie oraz za obsługującymi klientów farmaceutami. Ponieważ istotną rolą apteki, jest również informowanie pacjentów o dostępnych lekach, wprowadzanych na rynek nowościach, nie powinno zabraknąć również stojaków eksponujących ulotki i broszury, potykaczy i ramek ułatwiających wykorzystanie plakatów do reklam usług i towarów.
Stawiając na sprawdzone rozwiązania od doświadczonych firm zajmujących się dystrybucją tego typu artykułów, możemy mieć pewność, że sięgamy po sprzęt, który posłuży nam przez lata i stanie się fundamentem działania nowoczesnej apteki.