W tym artykule odpowiadamy na pytanie, dlaczego wyposażenie sklepu zoologicznego jest ważne dla sukcesu finansowego placówki. Wskazujemy też, które meble i akcesoria mogą być przydatne w przestrzeni sklepowej, gdzie eksponowane są produkty o różnych gabarytach: karma dla zwierząt, przekąski, smycze i artykuły weterynaryjne. W VKF Renzel znajdziesz artykuły do promocji towarów, takie jak stojaki reklamowe, produkty do ekspozycji cen, półki i regały sklepowe. Chcąc sięgnąć po funkcjonalne i dopasowane do asortymentu rozwiązania warto wykorzystać nasze rady i doświadczenie.

Sprzedaż produktów to wieloetapowy proces, który w każdej placówce handlowej przebiega inaczej. Zasady merchandisingu powinny uwzględniać wiele aspektów: od osobistych preferencji zaczynając, przez rozkład lokalu, na ilości i rozmiarze sprzedawanych artykułów kończąc. Wyposażenie sklepu zoologicznego pomoże rozmieścić produkty we właściwy sposób, wyeksponować je i zaoferować wysoki standard obsługi klientów odwiedzających placówkę. O czym właściciel sklepu powinien więc pamiętać?
 

Jak zaplanować przestrzeń w sklepie zoologicznym?

Planowanie przestrzeni zacznij od analizy ilości wolnego miejsca. W małych przestrzeniach trzeba będzie zastosować inne rozwiązanie niż w większych placówkach. Warto też zaopatrywać się w meble u jednego dostawcy, aby mieć możliwość rozszerzania asortymentu, dodawania mebli systemowych, pojemników i koszyków w tej samej stylistyce. Powinno zależeć nam na spójnym wizerunku, regały z atestami powinny być w jednolitych rozmiarach i kolorach.

Kolejnym etapem jest dostosowanie mebli do sprzedawanych produktów. Jeśli oferujesz klientom wyłącznie karmę, zabawki, przekąski, trociny, obroże i legowiska, będziesz potrzebować innych regałów, niż gdy sprzedajesz akwaria i żywe zwierzęta. Meble do sklepu zoologicznego wpływają na wyniki sprzedaży, zwiększają efektywność i podnoszą konkurencyjność sklepu. Powinny być wykonane z wytrzymałych materiałów, takich jak tworzywa sztuczne, szkło hartowane czy metal. W sklepie warto mieć różnych rozmiarów półki, regały na lżejsze produkty, kosze, samoprzylepne haki i inne rozwiązania, które będą powiększać przestrzeń oraz zapewnią wystarczającą ilość miejsca na produkty dla zwierząt domowych, gryzoni i egzotycznych pupili.
 

Specjalistyczne rozwiązania a decyzje zakupowe

Wybranie właściwych rozwiązań daje większe możliwości wpłynięcia na sprzedaż i znacznie ułatwia podjęcie decyzji zakupowej naszym klientom. Należy dokładnie przemyśleć ustawienie mebli, ich montaż, rozmieszczenie towaru oraz informacji i ulotek. Inwestycja w wyposażenie jest ważnym i naturalnym kierunkiem rozwoju każdego sklepu. Przedsiębiorca powinien pamiętać, że posłuży ono przez wiele lat. Warto skupić się na przyciągnięciu uwagi klientów do grup produktów i uwzględnić ten aspekt w budowaniu kosztorysu dotyczącego zakupu mebli i akcesoriów. Pamiętaj, że klient wybiera rozwiązania, które zna i widział u konkurencji. Techniki sprzedażowe opierają się na wielu czynnikach, konkretnym asortymencie i wystroju sklepu zoologicznego.

Chcąc sprzedać droższe produkty, lepszej jakości (tzw. up-selling), niezbędne będą meble, które wyeksponują towar. W zależności od wielkości przedmiotów i dostępnej przestrzeni przydać się mogą stojaki ekspozycyjne, regały ze specjalnymi gablotami oraz oświetleniem, a także artykuły wykorzystujące nowoczesne technologie cyfrowe, LED i oprogramowanie. Przy cross-sellingu, czyli sprzedaży krzyżowej, gdzie głównym zamysłem jest dopasowanie dwóch uzupełniających się produktów i umieszczenie ich w blisko siebie, stosowane są regały z ekspozycją boczną na krótszych bokach. W ten sposób klient, kupując suchą karmę, może sięgnąć od razu po przysmaki od tego samego producenta. Koszyki umieszczone niedaleko regałów pozwalają z kolei wyeksponować mniejsze artykuły, jak na przykład zabawki. W planowaniu wyposażenia sklepu zoologicznego warto pamiętać również o sprzedaży impulsowej. Działa ona na każdego klienta, nawet takiego, który przyszedł się jedynie rozejrzeć. Jeśli kupił jedną rzecz, tym bardziej możemy zachęcić go do wybrania produktów spośród grup artykułów znajdujących się w strefie kasy i lady. W sklepie zoologicznym mogą to być wąskie kaskadowe półki na wysokości wzroku klienta, na przedniej ścianie lady i inne oryginalne konstrukcje meblowe.
 

Jak wyposażyć sklep zoologiczny?

Regały do sklepu zoologicznego powinny eksponować i podkreślać zalety towaru, przydają się do tego przegrody ułatwiające zachowanie porządku, systemy uzupełniania towarów tzw. popychacze, witryny, stojaki, systemy prezentacji towaru, oświetlenie, listwy cenowe tradycyjne i samoprzylepne. Lepiej nie zapominać też o reklamie, dlatego zainwestuj w prezentery wystawowe, potykacze, oznaczenia rabatów, ramki plakatowe, reklamę naziemną, rollbannery, systemy paneli ściennych, ścianki perforowane i prezentery ladowe. Regały na ulotki, artykuły reklamowe, tester banknotów i bilonownice to z kolei elementy niezbędne przy kasach.
Zamknij menu
Przesuń w górę