Czarno-białą kolorystyką oddajemy hołd ofiarom tragicznej powodzi, która dotknęła nasz kraj oraz kraje sąsiednie.

Stojaki reklamowe - rodzaje i zastosowanie

Wiesz, czym są stojaki reklamowe, ale zastanawiasz się, jakie jest ich zastosowanie w marketingu? Przekonaj się, czy stojąca promocja nadal jest skuteczną formą kontaktu z klientem oraz czy rzeczywiście należy lekceważyć tradycyjne metody reklamy w obliczu olbrzymiej popularności marketingu internetowego. W dobie powszechnego Internetu może się wydawać, że stojaki reklamowe odeszły do lamusa, tymczasem rynek odbiorców jest na tyle zróżnicowany, że wymaga różnych kanałów komunikacji. 

Czym są stojaki reklamowe?

Dla tych osób, które nie wiedzą, czym są stojaki reklamowe, przygotowaliśmy zwięzłą definicję, która pozwoli uporządkować wiedzę. Standy są nośnikami reklamy zewnętrznej lub wewnętrznej poprzez ekspozycję usług oferowanych klientom, bestsellerowych produktów lub materiałów informacyjnych. Stojaki reklamowe nie zostały w żaden sposób skodyfikowane, dlatego trudno jednoznacznie wskazać, jak wygląda przeciętny stand. Na rynku dostępna jest ogromna wręcz liczba ekspozytorów, co dodatkowo utrudnia podjęcie właściwej decyzji – z tego względu lepiej skupić się na zastosowaniu stojaków reklamowych.  

Zastosowanie stojaków reklamowych

Podstawowym zadaniem stojaka reklamowego jest zainteresowanie potencjalnego klienta. Choć marketing internetowy dominuje na rynku reklamy, szczególnie wśród młodszego pokolenia, tradycyjne formy promocji nadal mają się bardzo dobrze. Dlaczego? Trudno bowiem czymkolwiek zastąpić bezpośredni kontakt z klientem – dużym wyzwaniem są grupy odbiorców, które w korzystają z Internetu w mniejszym stopniu lub nie robią tego wcale. Materiały POS, które zwykle znajdują się na stojakach reklamowych stanowią skuteczne wsparcie sprzedaży bezpośredniej. Odpowiednio zaprojektowane i kreatywne ulotki są w stanie przyciągnąć uwagę Twoich klientów, do których nie trafia komunikat wysyłany innymi kanałami. Zastosowanie stojaków reklamowych jest w gruncie rzeczy nieograniczone – z powodzeniem sprawdzą się między innymi:

  • w sklepach,
  • w punktach handlowych,
  • w punktach obsługi klienta,
  • w instytucjach publicznych,
  • w placówkach kultury,
  • na konferencjach,
  • na targach oraz wydarzeniach branżowych,
  • w placówkach medycznych.

Tak naprawdę od Ciebie zależy, jak wykorzystasz stojaki reklamowe w kampanii marketingowej Twojej firmy. Jeżeli zadbasz o wysoki poziom prezentacji i precyzyjnie określisz grupę docelową, do której ma trafić zaplanowany komunikat, masz szansę osiągnąć sprzedażowy sukces. Pamiętaj o wizerunkowym aspekcie stojaków reklamowych – budowanie świadomości marki wśród klientów poprzez wysoką jakość materiałów informacyjnych czy ulotek również przekłada się na efektywność kampanii.

Rodzaje stojaków reklamowych

Na rynku dostępne są różne rodzaje stojaków reklamowych – każdy z nich nazywa się inaczej i można go wykorzystać w nieco inny sposób, tym samym wzmacniając przekaz. Poniżej prezentujemy najczęściej występujące standy. 

  1. Potykacz (a-board) – stojak reklamowy kształtem przypominający literę A. Doskonale sprawdza się w restauracjach, food truckach, barach i sklepach. Umożliwia estetyczną prezentację aktualnej oferty wraz z logo firmy. Popularne są potykacze z tworzywa sztucznego, wykonane z drewna lub tablice kredowe. 
  2. Roll-up – stand reklamowy wykorzystywany na targach, konferencjach naukowych, wydarzeniach branżowych oraz imprezach plenerowych. Ze względu na konstrukcję, łatwo go przetransportować.
  3. Stojaki ladowe – doskonałe do prezentacji produktów przy kasie lub ważnych informacji w punkcie medycznym. Niewielki format sprawia, że reklama jest nienachalna.
  4. Ekspozytory wiszące – umożliwiają maksymalne wykorzystanie przestrzeni, co jest szczególnie przydatne w przypadku małych pomieszczeń. 
  5. Słupy reklamowe – idealne do reklamy outdoorowej lub wewnętrznej w budynkach o dużej powierzchni. 

Można również wyróżnić rodzaje stojaków reklamowych ze względu na charakter materiału wykorzystanego do produkcji. Standy z miękkich materiałów takich jak karton czy papier są najtańszym rozwiązaniem, ale jednocześnie najmniej trwałym – nadają się wyłącznie do promocji wewnątrz budynku. Stojaki z plastiku, metalu lub drewna stanowią inwestycję na kilka kolejnych lat. Ich konstrukcja jest stabilna i bardziej wytrzymała na uszkodzenia mechaniczne. Trzecim rodzajem są nadmuchiwane standy reklamowe, które skutecznie przyciągają uwagę klientów zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz budynku. Wartym uwagi rozwiązaniem są również stojaki z oświetleniem LED, które w estetyczny i nowoczesny sposób prezentują produkty.

Niezależnie od tego, jaki rodzaj stojaków reklamowych wybierzesz, zwróć uwagę na wykonanie standu. W tym przypadku nie ma sensu oszczędzać – nie chodzi oczywiście o nadwyrężanie budżetu przeznaczonego na kampanię, ale o zakup produktu o dobrym stosunku ceny do jakości. Dzięki temu reklama będzie nie tylko efektowna, ale przede wszystkim skuteczna. Z punktu widzenia potencjalnego klienta nie ma nic bardziej odstraszającego niż niechlujna ekspozycja, dlatego wybierz sprawdzonego producenta, który dba o jakość wykonania.

Zamknij menu
Przesuń w górę