Ekspozycja obuwia ma bardzo duże znaczenie w sklepie. Produkty muszą być widoczne, a do tego zaprezentowane tak, by przyciągały uwagę klienta. Dzięki temu będą bardziej się sprzedawać, a sklep zwiększy zyski. Wyposażenie sklepu obuwniczego powinno być również dobrane do możliwości lokalowych tak, by jak najlepiej wykorzystać przestrzeń, którą masz. Sprawdź, jakie są meble do sklepu obuwniczego i zdecyduj, które z nich sprawdzą się w Twoim biznesie.
Ekspozycja obuwia – najlepszy sposób
Pewnie często odwiedzasz sklepy obuwnicze, ale czy przypominasz sobie, jak są tam wyeksponowane buty? Zazwyczaj obuwie prezentowane jest bokiem. Dzięki temu od razu widać zarówno bok buta, jak i nosek czy obcas. Taka ekspozycja obuwia w sklepie sprawia, że klienci są w stanie ocenić produkt już po jednym spojrzeniu i wiedzą, które buty chcą przymierzyć. Nie będą sięgać więc po każdą parę i oglądać jej w ręce, co pomoże zachować porządek w sklepie. Nie będziesz co chwile chodzić i poprawiać ich ułożenia, bo klienci odłożą but w inne miejsce.
Wyposażenie sklepu obuwniczego – rodzaje mebli
Artykuły do promocji towarów są ważnym elementem każdego sklepu. Jednak duże znaczenie ma również to, jak towar zostanie ułożony i w jaki sposób wyeksponowany. Klient, wchodząc do sklepu, nie może czuć się przytłoczony, bo szybko zrezygnuje z zakupów. Ekspozycja obuwia w sklepie powinna być przemyślana i tworzyć spójną całość. Jakie meble są wykorzystywane w sklepach obuwniczych? Są to najczęściej:
- ściany perforowane – dzięki nim możliwa jest ekspozycja obuwia w sklepie na ścianach od podłogi praktycznie do sufitu. Pozwalają na wykorzystanie każdej przestrzeni do prezentacji towarów. Oprócz półek na buty można do nich przymocować również haki. Haki do ścian perforowanych przydadzą się do ekspozycji torebek, skarpetek czy nawet klapek;
- regały na buty – dostępne są w różnych wersjach. Mogą być umieszczone na ścianach od podłogi do sufitu, ale może być to również samodzielny mebel, który można przesuwać. Dzięki temu możesz zmieniać aranżację i ekspozycje obuwia zależnie od kampanii. Regał na buty może być jednostronny i dwustronny oraz w różnych kolorach. Z łatwością dopasujesz je do wystroju lokalu;
- stoły – te meble do sklepu obuwniczego wydają się być najmniej przydatne. Jednak w przypadku większych lokali pozwalają na ciekawą ekspozycję sezonowych kolekcji. Dzięki nim najnowsze produkty nie giną na ścianach z innymi. Są wyeksponowane w taki sposób, że klient widzi je w pierwszej kolejności. Na stołach można również promować kolekcje premium.
Wyposażenie sklepu obuwniczego – co jeszcze powinno się w nim znaleźć?
W sklepach obuwniczych ważna jest nie tylko ekspozycja obuwia. Pamiętaj, by zapewnić swoim klientom wygodne siedzenia do przymierzania obuwia. Najlepiej umieścić je w miejscu, w którym jest większy spokój. Nikt nie lubi, gdy podczas przymierzania butów ciągle ktoś przechodzi i trzeba robić miejsce. Przestrzeń do przymierzania powinna, więc znajdować się w pewnej odległości od półek. Dzięki temu klienci nie będą się stresować i nie wyjdą ze sklepu. W takim miejscu muszą się znajdować również lustra. To obowiązkowe wyposażenie sklepu obuwniczego, dzięki któremu klienci mogą sprawdzić, czy buty dobrze leżą i czy to jest to, czego szukali.
Podsumowanie
Ekspozycja obuwia to jedna z ważniejszych rzeczy w sklepie obuwniczym. Musi dobrze prezentować produkty, by klienci się nimi zainteresowali i dzięki temu kupowali. W sklepach z butami zazwyczaj używa się mebli takich jak ściany perforowane, regały jednostronne lub dwustronne oraz stoły. Wyposażenie sklepu obuwniczego to dodatkowo wygodne miejsce do siedzenia i przymierzania butów oraz lustra. Wszystko to sprawia, że dany sklep jest dobrze wyposażony i funkcjonalny, dzięki czemu klienci do niego wracają.