Prowadzisz albo chcesz założyć lokalny biznes i zastanawiasz się, jak go wypromować? W przypadku tego rodzaju działalności nie ma sensu inwestować w reklamę ogólnokrajową. By biznes się rozwijał, musisz dać się poznać osobom z otoczenia, bo to właśnie one są potencjalnymi klientami. Potrzebne Ci są więc reklamy, które w najbliższym otoczeniu będą, promować Twój lokal. Dowiedz się, jak skutecznie promować biznes, by przynosił duże korzyści.
Dobrym pomysłem na to, jak promować lokalny biznes jest również stosowanie tak zwanych potykaczy. Sprawdzą się idealnie do sklepów czy kawiarni. Są dwa rodzaje potykaczy. Jedne mają białą tablicę, na której możesz wpisywać ofertę dnia czy jakąś miłą wiadomość do klientów. Drugi rodzaj natomiast wyposażony jest w ramkę, do której wkłada się plakat. Dzięki temu możesz informować klientów o okazjach w Twoim sklepie. To system prezentacji reklamy, który znajduje się w pobliżu lokalu.
Ulotki — najprostsza reklama lokalnego biznesu
Każdy choć raz dostał ulotkę, przechadzając się po mieście. Jest to często niedoceniana forma promowania lokalnego biznesu. Dobrze zaplanowany kolportaż jest stosunkowo niedrogi i pozwala dotrzeć do dużej grupy osób. Przygotowaną reklamę w formie ulotki możesz rozdawać w różnych częściach miasta, przez co dotrzesz do szerokiego grona odbiorców. Ale możesz również wrzucać ulotki do skrzynek na listy w pobliskich miejscowościach. Choć promujesz lokalny biznes, to warto wziąć pod uwagę, że dużo ludzi z miejscowości położonych w pobliżu dużych miast dojeżdża do nich do pracy. Dzięki czemu mogą skorzystać z Twoich usług bądź kupić Twój towar. Bez kolportażu ulotek reklamowych istnieje duże prawdopodobieństwo, że nie wiedzieliby, że Twój sklep istnieje. Ulotki pozwolą Ci również poinformować klientów o ciekawych ofertach i promocjach w Twoim biznesie. Nie każdy klient musi odwiedzać Cię regularnie. Dlatego też warto poinformować o okazjach w sklepie.Reklama outdoorowa — ważny element promowania lokalnego biznesu
Reklama outdoorowa, czyli zewnętrzna to forma reklamy, która znajduje się w przestrzeni publicznej, czyli poza domem klienta. Jakie elementy zalicza się do tego rodzaju reklamy? To wszelkiego rodzaju billboardy, banery i plakaty w miejscach o dużym natężeniu ruchu. Czyli na przystankach czy w pojazdach komunikacji miejskiej. Jednak do reklamy zewnętrznej zaliczamy też elementy promujące firmę przy jej siedzibie. Są to więc też stojaki zewnętrzne czy tablice reklamowe.Stojaki zewnętrzne — prosty sposób na reklamę
Reklama outdoor obejmuje również stojaki zewnętrzne. Możesz na nich umieścić dane firmy, czyli nazwę, to czym się zajmuje oraz godziny otwarcia. Dzięki temu zaznaczysz, że w danym miejscu znajduje się Twoja firma. Dzięki takim stojakom każdy łatwo trafi do lokalu oraz dowie się o nim ważnych rzeczy. Co jest bardzo ważne w przypadku tej reklamy lokalnego biznesu, to to, że stojaki montuje się na stałe. Czyli każda osoba może sprawdzić informację, którą ją interesują o każdej porze. Zarówno w dzień, jak i w nocy.Dobrym pomysłem na to, jak promować lokalny biznes jest również stosowanie tak zwanych potykaczy. Sprawdzą się idealnie do sklepów czy kawiarni. Są dwa rodzaje potykaczy. Jedne mają białą tablicę, na której możesz wpisywać ofertę dnia czy jakąś miłą wiadomość do klientów. Drugi rodzaj natomiast wyposażony jest w ramkę, do której wkłada się plakat. Dzięki temu możesz informować klientów o okazjach w Twoim sklepie. To system prezentacji reklamy, który znajduje się w pobliżu lokalu.