Jeśli szukasz skutecznego sposobu na zwiększenie sprzedaży swoich produktów, zainwestuj w materiały POS. Co to takiego i jak mogą pomóc Ci w rozwoju biznesu? Materiały POS to nic innego jak fizyczne nośniki reklamy typu BTL. Często wykorzystuje się je w sklepach, galeriach handlowych i różnego rodzaju obiektach usługowych. Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się więcej na temat POS – co to znaczy i jakie zalety mają materiały reklamowe tego rodzaju.
 

Materiały POS – co to jest?

Wiele firm decyduje się uwzględnić w swoich działaniach promocyjnych materiały określane jako POS. Co to takiego? POS jest skrótem od angielskiego Point of Sale – punktu sprzedaży. Materiały tego typu są nośnikiem reklam BTL, czyli działań poza środkami masowego przekazu skierowanych do konkretnego klienta. Można je spotkać m.in. w sklepach oraz punktach usługowych.

Aby dobrze zobrazować, czym jest system POS, nie wystarczy wyjaśnić, co to takiego – najlepiej posłużyć się przykładami. Do materiałów POS zalicza się m.in. naklejki, plakaty, hangery, wobblery i reklamy stojące, takie jak stand reklamowy. Wybór nośników jest bardzo szeroki, co daje firmom wiele możliwości promowania swoich produktów.

Materiały POS dzieli się na dwie główne grupy:
  • materiały miękkie, do których należą artykuły wykonane z papieru czy kartonu, np. broszury,
  • materiały trwałe wykonane z tworzyw sztucznych, metalu i drewna, takie jak stojak informacyjny.
Pierwsza grupa artykułów charakteryzuje się stosunkowo niską ceną, są to jednak materiały o małej wytrzymałości.


Jakie korzyści mogą przynieść firmie materiały POS?

Wiesz już, co to jest POS, pora więc przyjrzeć się korzyściom, jakie daje zastosowanie materiałów tego typu. Przede wszystkim jest to skuteczna forma reklamy produktów i usług. Materiały POS są umieszczane w sklepach i punktach usługowych, czyli tam, gdzie konsumenci podejmują decyzje zakupowe. Dzięki temu przedsiębiorcy mogą liczyć na realny wzrost sprzedaży.

Warto podkreślić też, że materiały POS mogą przyczynić się do zwiększenia rozpoznawalności marki i pozytywnie wpłynąć na jej wizerunek. Kiedy weźmiemy pod uwagę stosunkowo niski koszt ich zakupu, duży zasięg oraz szeroki wybór nośników, okazuje się, że to naprawdę korzystna inwestycja.


Jak wykorzystać materiały POS w swoim biznesie?

Mając pojęcie na temat zalet systemu POS i tego, co to jest, warto zastanowić się nad wdrożeniem rozwiązania w swojej działalności. Przede wszystkim należy dobrać odpowiednią formę materiałów. Wyróżnia się:
  • materiały na ladę, np. podajniki na ulotki,
  • materiały na półki, takie jak wobblery i taśmy reklamowe,
  • materiały na sufit: wiszące hangery, plakaty, flagi,
  • materiały na podłogę, np. stojaki czy całe stoiska,
  • materiały innego typu: naklejki, ulotki, broszury i wiele więcej.
Podczas dokonywania wyboru należy uwzględnić metraż pomieszczenia oraz aspekty wizualne. Ważne, by materiały POS były dobrze widoczne i wyglądały atrakcyjnie. Nie należy jednak przesadzać z ich ilością, aby nie wywołać negatywnego wrażenia na klientach.

Wykorzystanie materiałów POS do promocji swoich produktów lub usług to skuteczny sposób na zwiększenie sprzedaży. Materiały przykuwają wzrok odbiorców i często mają duże znaczenie przy podejmowaniu decyzji zakupowych. Warto wykorzystać je w swoim biznesie, zwłaszcza że można to zrobić stosunkowo niskim kosztem.
Zamknij menu
Przesuń w górę