Zastanawiasz się jak zrobić cenówki do sklepu, aby spełniały swoją funkcję i przyciągały wzrok klientów, zachęcając do zakupów? Zdajesz sobie sprawę, jak ważne jest zaprojektowanie etykiety cenowej i wyeksponowanie jej na półce? Przygotowujesz właśnie listwy cenowe do sklepu i chcesz je uzupełnić zgodnie z zasadami reklamy i przepisami? W takim razie jesteś w dobrym miejscu! Podpowiemy Ci jak zaplanować najlepsze cenówki dla Twojego sklepu, zaprojektować i wydrukować oznaczenie towarów, niezależnie w jakiej branży działasz.

VKF Renzel zapewnia wysokiej jakości artykuły do promocji towarów, w tym niezawodne stojaki reklamowe do stosowania wewnątrz i na zewnątrz budynków. Jednak to na regałach dzieje się najwięcej, dlatego w ofercie znajdziesz też szereg artykułów i akcesoriów, które będą odpowiednio prezentować cenę produktu, oferować informacje o jego składzie i przykują uwagę klientów. Cenówki sklepowe powinny zawierać kilka istotnych informacji, być czytelne, w odpowiednim miejscu, a także ułatwiać identyfikację produktów. Jak je przygotować?

 

Drukowanie cenówek sklepowych — o czym pamiętać?

Cenówki to potoczne określenie dla oznaczeń mających za zadanie wyeksponowanie cen różnych grup produktów. Umieszcza się je bezpośrednio na towarze, albo w jego pobliżu. Stosowane są w mniejszych i większych sklepach. Drukowanie etykiet to jedno z tych działań, które należy wykonać w każdej placówce handlowej, ale również w magazynie, czy też niektórych firmach działających w branży spożywczej. Przydają się one podczas obsługi imprez cateringowych, na targach i wystawach. Od profesjonalnie zaprojektowanych cenówek zależy promocja produktu. Jak projektować etykiety, aby klient mógł dowiedzieć się więcej o naszym asortymencie?

Niezależnie, czy firma stosuje tradycyjne etykiety do umieszczenia w plastikowej osłonce lub listwie, czy wybiera opcję samoprzylepnych etykiet, na ich wydruku powinny znaleźć się konkretne informacje. W zależności od produktu są to m.in.: cena towaru, kod, skład i ewentualne alergeny, kraj pochodzenia, aktualna promocja i najniższa do tej pory cena, waga i pojemność, czasami kaloryczność. Można nanieść też dowolne logo i nazwę producenta lub dostawcy. Dzięki nim klientowi łatwiej wybrać produkt dostosowany do jego potrzeb i oczekiwań. Etykieta przygotowana jest zazwyczaj według szablonu, który można edytować. Czcionka musi być czytelna, w odpowiedniej wielkości, aby klient miał szansę odczytać dane z etykiety nawet z pewnej odległości. Cenówka to narzędzie, któremu warto poświęcić chwilę i przeanalizować jego wygląd, gdyż musi być spójne z identyfikacją wizualną Twojej marki.
 

Jak zrobić etykietę z ceną?

Proces tworzenia etykiet zależy od tego, jak chcemy je eksponować. Papierowy blankiet sprawdzi się w tradycyjnych listwach cenowych, czy jako uzupełnienie osłonek cenowych plastikowych przytwierdzanych do regału na kilka różnych sposobów np. za pomocą specjalnych klipsów. Przygotowanie etykiety składa się z kilku etapów:
 

Przygotuj projekt

Nie jest to skomplikowane! Poradzisz sobie nawet bez zaawansowanych zdolności plastycznych. Wystarczy zaprojektować etykietę z użyciem najprostszego edytora jak Word, ewentualnie skorzystać z bezpłatnej strony takiej jak Canva, gdzie poza wyborem wielu popularnych czcionek, możesz skorzystać z ikonek i symboli, które dodane do etykiety, czynią ją jeszcze bardziej atrakcyjną. Dopasuj kolory do tych wykorzystanych w logo sklepu, ale nie przesadzaj z ilością wzorów, gdyż im prostszy projekt, tym lepiej. Pamiętaj, aby zapisywać wszystkie zmiany dokonywane w projekcie, wygenerować i zapisać gotowy plik.
 

Wydrukuj etykietę

Drukarka w biurze lub domu będzie wystarczająca, aby stworzyć standardową cenówkę. W zależności od zastosowań etykiety możesz wydrukować ją na zwykłym papierze lub samoprzylepnym. Aby blankiet był bardziej wytrzymały, powinien być kartonowy, dzięki czemu nie zniszczy się i dalej będzie się prezentował estetycznie na półce. Zadbaj o widoczną nazwę towaru, upewnij się, że zawarte są wszystkie przydatne dla klienta informacje, wybierz kształt, sprawdź rozmiar i możesz wydrukować gotowy projekt.
 

Zamontuj cenówkę

Na koniec zamontuj etykietę w wybranym przez siebie akcesorium. Chcesz się wyróżnić na tle konkurencji? Skorzystaj z prezentacji cen, która przykuje wzrok: sięgnij po tak zwane kiwaki regałowe. Przy najmniejszym podmuchu, wzrok automatycznie kieruje się w stronę bujającej się etykiety. Wybierz klipsy przyklejane, nakładane lub wciskane do stoperów regałowych. Wsuń gotową etykietę do osłonek na listwach lub w ramki.

 

Podsumowanie

Jeśli chcesz umożliwić klientom wygodne porównanie asortymentu i wybranie produktów, które ich zainteresują, zaprojektuj i wykonaj własne cenówki. Wystarczy do tego pomysł, ryza papieru i drukarka. Możesz sam określić, co znajdzie się na etykiecie, ale pamiętaj, że zgodnie z prawem, kilka informacji musi być zawartych. Zainwestuj w odpowiednie listwy i osłonki, aby przedłużyć czas użytkowania etykiet i zadbać o widoczność cen.
Zamknij menu
Przesuń w górę