Jak przygotować stoisko na targi? Wbrew pozorom nie jest to łatwe zadanie. Wystawca musi bowiem wziąć pod uwagę naprawdę wiele czynników, które dopiero połączone razem sprawią, że stoisko będzie wzbudzać szczerze zainteresowanie. Przygotowanie merytoryczne to jedno, skupmy się jeszcze na wyglądzie zewnętrznym i dobrej prezencji oferty. Zobacz, jak zaprezentować swoją firmę na targach?
Czym są targi?
Targi to najczęściej cyklicznie organizowane, branżowe wydarzenia o charakterze reklamowym. Podczas targów, eventów i sympozjów, przedsiębiorca ma możliwość bezpośredniego zaprezentowania swojej oferty. Udział w targach to zaraz po reklamie internetowej i outdoorowej, jeden ze sposobów budowania świadomości marki, czyli tzw. brandingu. Ponadto, jak żadna z innych form marketingu, umożliwia kontakt z docelowym odbiorcą produktu, lub usługi – twarzą w twarz. Targi ułatwiają zatem zdobycie nowych klientów i podtrzymanie dotychczasowych relacji biznesowych i to w sposób bezpośredni.
Nietrudno zatem się domyślić, że wygląd stoiska, prezencja pracowników i przygotowanie merytoryczne pełnią kluczową funkcję podczas budowania relacji na targach i eventach. Mają również wpływ na to, czy nowy klient zainteresuje się ofertą prezentowaną na stoisku, czy przejdzie obok niego obojętnie. Co zatem zrobić, aby w profesjonalny i skuteczny sposób zwrócić na siebie uwagę?
Jak przygotować się na targi?
Wzięcie udziału w branżowych targach to dla każdej firmy duża szansa, która wymaga odpowiednich przygotowań. Priorytetem jest skompletowanie katalogów, ulotek, broszur informacyjnych, wizytówek i artykułów reklamowych, które będą wręczane potencjalnie zainteresowanym klientom. Wszystkie gadżety reklamowe można łatwo dopasować do budżetu. Mnogość dostępnych na rynku gadżetów – od prostych długopisów z logo marki po ekskluzywne produkty z wyższej półki, sprawiają, że każda firma jest w stanie dopasować optymalny przedmiot dla siebie.
Zadbaj o wygląd stoiska
Wygląd stoiska na targach jest kluczowy, podobnie jak pierwsze wrażenie np. podczas rozmowy rekrutacyjnej. Niedbale ułożone ulotki na pustym biurku i brak planu na aranżację stoiska to skuteczny sposób na utratę potencjalnego zainteresowania ofertą swojej firmy. Pierwszym krokiem, który warto wykonać, jest uporządkowanie artykułów reklamowych. Wszystkie materiały informacyjne, takie jak np. plakaty, ulotki, broszury i katalogi muszą być:
- widoczne,
- łatwo dostępne – na wyciągnięcie ręki,
- dobrze zaprezentowane,
- estetycznie ułożone.
Inwestycja w trwałe i estetyczne stojaki na ulotki i widoczne z daleka banery targowe z pewnością pomoże w organizacji. Reklamowanie swojego stoiska można rozpocząć już przy samym wejściu. Wystarczy w strategicznych i często uczęszczanych miejscach ustawić trwałe stojaki plakatowe z krótką informacją o ofercie i numerze stoiska. Warto jednak wcześniej dowiedzieć się, czy organizator zezwala na reklamowanie się poza obszarem punktu informacyjnego firmy.
Przygotuj gadżety reklamowe, które będą ogólnodostępne
Jeśli szukasz inspiracji na to, jak przygotować stoisko na targi – zajrzyj na stronę organizatora wcześniejszych edycji targów. Galeria z fotorelacją jest dla Ciebie drobną podpowiedzią i może ewentualnie zainspirować Cię do przygotowania własnego stoiska. Artykuły do promocji towarów, czyli np. gadżety firmowe są jednym z nieodłącznych elementów marketingowych każdego wystawcy. Do najpopularniejszych, można zaliczyć:
- długopisy z logotypem,
- smycze reklamowe z motywem firmowym,
- kalendarze reklamowe,
- notesy,
- ołówki z grawerem.
Gadżet musi być praktyczny. Im częściej osoba, która go otrzymała, po niego sięga, tym lepiej, I chociaż długopisy reklamowe wydają się dość zwyczajne, nowoczesne oferty producentów gadżetów reklamowych, stawiają je w zupełnie nowej, niecodziennej odsłonie (np. eko długopisy w obudowie z papieru z recyclingu, smycze z naturalnych włókien roślinnych itp.).
Nie wiesz, jak przygotować stoisko firmy na targi? Przede wszystkim zainwestuj w wysokiej jakości i dobrze zaprojektowane materiały wystawiennicze, takie jak banery targowe, stojaki plakatowe i stojaki na ulotki. Poza tym przemyśl i zaprojektuj gadżety reklamowe, po które każdy chętnie sięgnie i z pewnością nie wylądują w koszu, albo na dnie szuflady. Pamiętaj, że wybór wysokiej jakości produktów ma wpływ na to, w jaki sposób postrzegają firmę potencjalni kontrahenci i jest sposobem na to, jak zaprezentować swoją firmę na targach.